Allegro, czyli bezpieczne zakupy w sieci – .
Zakupy przez internet są łatwe, szybkie i oszczędne. Najważniejsze jest jednak, aby były bezpieczne. Dużo słyszy się o internetowych oszustwach. Kupujemy coś w sieci, wpłacamy pieniądze z góry, a zamówienie do nas nie dociera. Takie sytuacje zdarzają się praktycznie codziennie dlatego warto korzystać ze sprawdzonych platform zakupowych.
Na blogu często pojawiają się artykuły o zakupach przez internet, bo sama dokonuje takich zamówień nawet kilka razy w tygodniu. Polecam Wam różne rozwiązania, oraz platformy i portale aukcyjne, z których korzystam i doskonale znam. Dzisiaj kilka słów o najpopularniejszej platformie transakcyjnej on-line, czyli Allegro. Każdy z Nas kiedyś robił tam zakupy, lub chociażby przeglądał ofertę. Ja zawsze właśnie tam kieruje swoje pierwsze kroki zakupowe.
Zakupy na Allegro lubię robić nie tylko ze względu na dużą ofertę i konkurencyjne ceny, ale również dlatego, że czuję się na tym portalu bezpiecznie jako klient. Portal posiada bowiem bardzo fajny Program Ochrony Kupujących. Oszustwo na Allegro może spotkać każdego. Dlatego aby możliwie jak najszybciej rozwiązać problemy i odpowiedzieć na pytania kupujących – zostałem oszukany na Allegro, jak odzyskać pieniądze ? – został stworzony właśnie ten program. Wirtualne zakupy zawsze wiążą się z pewnym ryzykiem, więc warto poczytać o prawach, które chronią nas jako kupujących na Allegro.
Jak działa program?
Założyliście zamówienie, zapłaciliście pieniążki, a jednak wasza przesyłka się nie pojawiła. Nie jest to sytuacja bez wyjścia. Zgłaszając swój problem do Allegro możesz otrzymać 100 % zwrotu zapłaconej kwoty. Zgłoszenie przebiega w 3 prostych krokach. Jeżeli jako klient zostałem oszukany na Allegro na zgłoszenie nieprawidłowości mam aż 180 dni od daty zakupu. Wystarczy wypełnić formularz on – line i dodać odpowiednie załączniki. Jednym z nich jest zgłoszenie popełnienia przestępstwa. W przypadku gdy towar w ogóle do Ciebie nie dotarł możesz dokonać zgłoszenia samodzielnie lub poprosić o to Allegro. Wniosek o wypłatę rekompensaty przechodzi etap rozpatrzenia, zajmuje to zazwyczaj kilka dni. Jeżeli coś trzeba doprecyzować, to osoby odpowiedzialne za Twoją reklamację skontaktują się z Tobą. Po pozytywnej decyzji pieniążki w ciągu 7 dni zostaną wpłacone na wskazane przez Ciebie konto.
Zostałem oszukany na Allegro, co zrobić było wcześniej bardzo częstym hasłem wyszukiwanym w internecie. Podobnie zresztą jak zostałem oszukany na Allegro, jak odzyskać pieniądze. Jednak reklamacje zgłaszane do Allegro nie muszą dotyczyć tylko i wyłącznie zamówień, które nie zostały do Was wysłane. Jeżeli otrzymaliście swój przedmiot a kompletnie nie zgadza się on z opisem z aukcji to również przysługuje Wam taka sama droga reklamacji i zwrot poniesionych kosztów. Jednak w tym przypadku powinniście wcześniej złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa, a potwierdzenie tego dodać jako załącznik do prośby o wypłatę rekompensaty. Jeżeli podczas płatności korzystaliście z usług płatniczych jakie oferuje Allegro, to możecie ubiegać się także o zwrot kosztów dostawy nawet do 100 zł. Jest to jedyna platforma, która oferuje aż tak rozbudowany parasol bezpieczeństwa dla swoich klientów. Nie ukrywam, że odkąd program ten został wprowadzony czuję się na Allegro znacznie bezpieczniej. Ostatnio poprzez portal zamówiłam pralkę dla rodziców i był to zakup za większą sumę. Jednak czułam się bezpiecznie wpłacając pieniądze na konto sprzedawcy, wiedziałam bowiem, że gdyby coś poszło nie tak to chroni mnie Program Ochrony Kupujących. Transakcja przebiegła wzorowo i oby kolejne były do niej podobne. Jednak gdybym kiedyś źle trafiła, wiem że portal stanie na wysokości zadania i pomoże odzyskać mi strarcone pieniążki.
Czy macie jakieś złe doświadczenia w związku z zakupami przez internet? Czy czujecie się bezpieczniej na Allegro wiedząc, że istnieje Program Ochrony Kupujących?